Bantulah daku..  

Posted by agHoo in ,

aku melangkahkan kakiku kedalam bilik itu,ku ambil tisu itu,kulapkan satu persatu sudut itu dengan suci sekali mengikut pandanganku..ku sumbatkan telingaku dengan ipod nano,ku bingitkan telingaku dengan lagu2 yg membelai jiwa..aku duduk kemudian kutundukkan kepalaku..tiba2 seseorang melemparkan objek kearahku..arghhhh!!!!lamunanku tersentak,aku bermimpi rupanya..maka berakhirla sesi tido petang hari itu..sangat2 mengantuk sampai aku tertido dalam bilik beradu itu selama stgh jam menunjukkan betapa letihnya aku.nak tido dekat meja opis takut bos tengok,nak tido dalam quiet room,floor aku da xde bilik tu semenjak ditukarkan ke tingkat 3.

oh!!,aku rindu tingkat 4 dimana disitu aku berlari-larian,disitu aku dicari dan mencari,disitu aku mengumpat dan diumpat,disitu jugalah aku memanjakan diriku dalam satu sudut sunyi,bilik gelap yang dinamakan quiet room oh!rindunya empukan katilmu..

kubingkas bangun,kududuk dimejaku..monitor lcd 19 inch yang twin itu ku onkan satu persatu.terdetik dalam hati, bestnya kalau dapat main dota pakai pc nih,da la 2 screen monitor,besar lak tuh.itulah perbezaan teknologi antara kompeni yyy ngn kompeni xxx.

kubelek,kutenung,kuraba monitor itu..ARGHHH!!!
kemalasan melampau telah melanda diri ini.Teringat kembali kenangan lampau sebulan yang lalu.ku hadir dengan penuh semangat,ku bangun pagi dikala rakan-rakan rumahku lena dibuai mimpi dan kupulang dikala lewat malam.Ku sendiri seakan-akan tidak percaya pada diri ini,rajinnya aku oh..

Teringat kata-kata Prof diraja ungku aziz,Untuk jadi melayu yang cemerlang jadilah melayu yang KIASU.
Melayu yang bersikap sentiasa ingin bersaing,sentiasa ingin kehadapan dan sentiasa berlumba-lumba untuk kejayaan.Kuambil kata2 ini sebagai azimat untuk memotivasikan diri ini dan aku berjaya untuk menjadi orang yang rajin...

kini sudah masuk 2 bulan aku di com yyy,tiap hari aku duk bermain dengan menatang kejadah itu buatku sangat2 bosan.aku memang cepat bosan bak kata mahathir"melayu mudah lupa" tapi ayat aku pulak "aku mudah bosan" ubah sikit...kata2 prof diraja tadi kubuang jauh2,kuflushkan kedalam mangkuk tandas.Kini aku umpama kucing malas, bekerja dalam keadaan seperti zombie kampung pisang,mata ku yang agak BULAT ini menjadi bertambah BULAT.arini camne ntah,aku sangat mengantuk walaupon aku da pasang lagu2 yg agak membingitkan telinga.
aku terlelap dihadapan monitor itu.tiba2 ku terdengar suara bosku memanggil namaku.tersentak pangkal rahim aku,terus segar sekejap.ku pusing kiri,pusing kanan,ku tengok hadapan,tengok belakang..eh,xde sape2 pon.baru terinat arini mana ada die,die cuti aduhhhh potong stim tol.ketakutan,kebimbangan telah menguasai aku untuk memesrakan diriku sekejap,terus kumenyambung kembali kerja2 ku yang xdiketahui sampai bilakah akan berakhir.esok?lusa?itu mustahil..mungkin xkan habis selagi dunia ini masih belum kiamat.

xbleh jadi ini macam..camne aku nak kembalikan semangat yang hilang?dengar lagu xpdc?
sama jer kot..xde maknanya.
kulihat mentari itu,terbit dan terbenam..kusamakan jiwaku yang sekejap timbul sekejap tengelam.kurasakan ianya seolah-olah hanya terbenam menjadikan hari malam semakin gelap dan kusam.

Adakah tiada lagi mentari untuk esok????atau mungkingkah cahaya rembulan akan datang menyinariku dikala malam??
siapalah yang kan tau.......??


p/s: Tuhan xkan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubah nasibnya sendiri..

This entry was posted on November 19, 2008 at 1:47 AM and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

15 comments

Kampeni yyy?bukankah kamu masih lagi bekerja di kampeni xxx dan sedang mengusahakan projek zzz..

kamu tak tukar kampeni lagi kan?kan?

November 19, 2008 at 9:18 AM

fuh.. puitis gle ko nih

November 19, 2008 at 9:40 AM

dia kerja kompeni xxx tp di pinjamkan ke yyy.hahaha..giler penat ko keje.smpai xsedar org sbelah katil dh pindah.hahaha

November 19, 2008 at 10:50 AM

dah tido pun lambat...mane la tak mengantuknye...haih!

November 19, 2008 at 11:00 AM

fida-->seperti yg apit cakap tuh..still in xxx tp ushakan pojek zzz di kampeni yyy..

ihsan-->wakakakaka..

apit-->haha tu ler pslnya..rumate da pindah pon xsedar ehehe..

fa-->hak toih fa konon..tido awal xbujang plk namanya ehehehe..

November 19, 2008 at 11:50 AM

aku rasa ko ni anak didik kak fida ni..

penulisan ko ade mcm kak fida..

good2..

teruskan menulis bro..!!

November 19, 2008 at 1:08 PM

kalo sampai rumate pindah pun xsedar, betul2 bz nih...jgn sampai x ingat jalan nak balik kg dah laa..haha

November 19, 2008 at 1:49 PM

Arif, aku kasi cd2 tu kat pijo, sbb dia kate dia nok copy lam pc dia. Nanti dia kasi arr kt mung...

Mekasih eh Arif, sudi pinjam kan aku cd2 tu.. nnti klu de ceramoh2 baru jangan lupe kongsi ngn aku deh..eheh..

November 19, 2008 at 2:01 PM

erhhmmm main la dota kat sane.tengok ape jadi.try main dynomite je cukup la.

November 19, 2008 at 5:02 PM

lela-->sama ke?kalo camtu nk kena tukar style la cani huhu..

yo-->haha,xpe aku blk kampong kkgi tumpang mu jer,xsesatla hehe..

fida-->ok sama2

lisa-->kalo nk tau,game solitare pon xde kat sini hehe

November 19, 2008 at 8:14 PM

sekali sekala kan, mkn eskrem mungkin blh menaikkn semula semangat ~ so, apalagi, mtkla bos yyy belanja ;p

November 20, 2008 at 9:49 PM

uiyo lawonyeee skin baru.awek buat ke ghoo?

November 21, 2008 at 11:13 AM

bkpe mu cm akdop kije je...siap blh tdo2 lagi...tp cm best je kije gtu...hahahaha!!!

November 21, 2008 at 1:59 PM

nisah-->boss janji nk blnje oldtown tp smpai skang xbelanje2 lg huhu..nak cupcake,br la semangat sikit ehehehe.

lisa-->upoh consultant nih ekekeke

diana-->mn mu jupe blog aku neh??

November 21, 2008 at 2:54 PM

dok au...dok ingat dh gane...haha!

November 24, 2008 at 8:37 PM

Post a Comment