SPM=Saya Penyokong Maimun  

Posted by agHoo in

SPM juga dikenali sbg SIJIL PELAJARAN MALAYSIA merupakan satu sijil yg wajib diduduki oleh setiap pelajar di malaysia pada tingkatan 5..sijil ini SANGAT PENTING MAAAaaa krn ianya adalah penentu masa hadapan kita.

SPM SAYA PALING MENCI2x dimana inilah peperiksaan yg SAYA PALING MALAS nak study.tak tau kenapa tapi memang sudah fitrah sAYA SEORANG PE MALAS so,tak leh nak wat pe da..
dan hasilnya pon "SAYA PALING MANTOP" resultnya haha...

sewaktu kawan2 SIBUK PERGI MENTELAAH pelajaran,SAYA PERGI MENGELAMUN sorang2 dalam kelas..bila bosan SAYA PEGI MENGACAU kawan2 yg SEDANG PENAT MENELAAH pelajaran..di waktu malam, kawan2 sibuk STRUGGLE PIKIR MENYELESAIKAN masalah pembelajaran yang nak diselesaikan SAYA PERGI MENERBANGKAN diri keluar dari sekolah..haizz labu


waktu exam yang SANGAT PANJANG MAAAAaaa membuatkan SAYA PENAT MENGANTUK dan terus tertido didalam dewan peperiksaan merupakan salah satu punca "kecemerlangan" SPM ku..cuba jawab seelok yang mungkin terdaya tapi kepala SANGAT PENING MAAAA..tak tau nak jawab pe,yerla labu kalo da tak study camano tu nak jawab Mak Jah..adeh


sewaktu keputusan dikeluarkan,tengok dari jauh rakan-rakan yang cemerlang akan menjerit SAYA PINTAR MAKKKKK!! yang agak kurang cemerlang sikit akan tunduk membisu sambil menangis SAYA PITAM MAKKKKKK!!!! lalalalalala....


diwaktu rakan-rakan bergelak ketawa,SAYA PULA MENDIAMKAN diri kerana malu..Mengurungkan diri,tak bercakap,tak makan,tak mandi dan semuanya tidak dilakukan sebagai tanda protes.
sangat sedih dengan keputusan itu,membuatkan SAYA PERGI MEMBAWA diri jauh hingga ke GUATEMALA untuk mencari ketenangan..

disana,SAYA PIKIR MASAK2 apa yg telah dilakukan...ARGHHHHHHHHH!!
SAYA PERGI MENJERIT sekuat hati...tp takde ape da yang dapat diubah..semuanya sudah berlaku dan biarkanlah ianya berlalu..sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada gunanya..Saya PERGI MEMOTIVASIKAN DIRI sendiri sambil berkata didalam hati, Let By Gone Be By Gone..

Yang sudah biarlah sudah,buat apa lagi hendak dikesali..mengalir air mata darah pon tiada gunanya lagi..jadikan ianya SEBAGAI PEDOMAN MENERUSKAN hidup, SEBAGAI PENGALAMAN MENGUATKAN diri dan SEBAGAI PEMBUKA MINDA..


sekian sahaja cerpen pendek hari ini sempena result SPM yang akan kuar besok.
cite ini tiada kena mengena dengan yang da arwah kerana ini adalah cite untuk orang yang masih hidup sahaja lagi...hehe



p/s:-owh,esok hari khamis 12 mac 2009, adikku akan mengambil resultnya...satu saja pesanan dari abangmu.... " G00d Luck "..

This entry was posted on March 11, 2009 at 6:17 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

6 comments

sape suh mls study!kan dh result teruk...

March 11, 2009 at 7:03 PM

keh keh keh tgk cikgu fa dah marahhhh :P

March 12, 2009 at 4:54 PM

adik mu dapat brapa arif?

apa pun tahniahhh buat adikmu itu..hehehe

March 12, 2009 at 11:07 PM
aRo  

fa-->baiklah teacher!!

nad-->tu ler psl..bekeng cikgu neh huhu..

fida-->huhu 11 A jerk..

March 13, 2009 at 1:59 AM
matshuk  

SPM jgk org pggil SAYA PEMINAT MATSHUK...hahahaha

March 13, 2009 at 12:03 PM

haha matsyuk hang mmg idola aku la camtu..pmr pon hang pnya gak..
PEMINAT MATSYUK RAMAI..

March 15, 2009 at 9:39 PM

Post a Comment