aku dalam kesesatan..!!  

Posted by agHoo in

aduhaiii penat gile hujung minggu nih jadik driver..jadik driver xdela letih sangat sbnarnya tp buat aku letih bila tersesat trpaksa pusing2 tmpat yg sama buat aku letih adeh.....
mak bapak aku datang sini..pas solat jumaat trus pg kt dorang
amek kt pwtc dorang pegi ekspo kejadah pe ntah kat sana..smpai pwtc tgk parking penuh g carik parking lain trus silap masuk jalan 2-3 kali pusing jugak nak smpai balik..
dari pwtc trus ke sunway piramid bwk dorang g shopping..ikutkan dorang nak pg sogo tp aku xtau jalan kesana aku pon buatla alasan jalan jem ptg2 cani huhu..lam mghrb smapaila ke tempat destinasi...
dari sunway sambung pulak perjalanan ke shah alam nak g umah kezen aku.
walhal aku rasa da masak jalan ke shah alam ni tp cane leh jugak tersesat buat aku kena pusing 2-3 kali jugak last2 smpai la kt dataran shah alam..tepon kezen aku trus die mai amek senang cite selesai kes xyah letih2 lg nak pusing...dapat ayat sinis satu dr bapak aku,"seb bek bomoh datang,ilang penyakit"..kalo tak xsmpai2 da nih huhu...

kepala otak aku sbnarnya da pusing2 da,sangat2 mengantuk sbb malam tu aku tido lmbat lam kol 4 pg then pg2 buta aku da bangun.smpai sana dorang belanje makan kt restoran thai..mewah jugak lauknya,leh la aku isi perut aku yg agak kosong ngn tomyam udang galah,siakap 3 rasa,kailan ikan masin,kerabu mangga dan telur dadar..byk la jugak aku makan malam tu alang2 org belanje kan huhu...
pas makan aku mintak undur diri xlarat da aku nak lepak lama2,jam pon da menunjukkan hampir kul 12..aku pon gerakla bawak mak bapak aku pulang ke hotel di kL..tgh perjalan tuh,tiba2 aku termamai tersilap masuk lorong buat aku sesat lagi..makkkkk!!! aku sesat lagi..!!!

mak aku da gelak da,seb bek bapak aku tgh tido kalo tak xpsl2 dgr ceramah free lagi huhu..sedar2 xsedar aku da termasuk ke bangsar then xtau lagi da nak kemana..terpaksala aku tepon ajis abg ipar aku mintak bantuan jalan dan selamatla aku smpai ke pwtc..dari sana aku tepon pulak kezen aku yg stay kt sentol suh mai amek tunjuk jalan ke hotel...dan selamat la perjalanan aku yg yg penuh kesesatan tiada yang benar melainkan sesat belaka...

sok tuh,suboh hr da bangun kena mandi.seb bek ada air panas syokla jugak berendam lam bath tab lama xrasa..lam kul 7 turun ngn mak bapak aku g breakfast kt coffee house,mak aih 18 hengget aku kena caj tuk breakfast psl xde kupon..so, tuk xmembazirkan duit yg dibayar aku pon amekla sume jenis mknan yg ada,telur sparuh masak 5 bijik,paun,nasik goreng,mee,nasik lemak,coco crunch,conrflake,kueh2,buah2 sume aku bedal..makan xabes pon,janji berbaloi bayar hehe..lam kol 9 aku berangkat pulang lepas salam ngn org tuaku..blk snang ajer smpai umah..mak aku tny xsesat ke?huhu...

aku g mana2 aku xkesah aku leh sampai umah ngan selamatnya tapi kalo nak pegi kemana2 yg susah sikit biar da pegi berpuluh2 kali pon,even putrajaya pon aku still bley sesat..adeh aku pon xtau nape pale otak aku susah sgt tuk ingat jalan..genetik dari bapak aku barangkali,kalo abg aku senang2 ajer ingat jalan ikut genetik mak aku fuhhh....

smpai umah aku terus tido kepenatan,sedar kul 12.30 nik mai ketuk pintu ajak g kenduri kawin wan z..tahniah wan z dan suami,semoga bahagia ke anak cucu..
mus sudah,wan z sudah...korang bila lagi dak2 satyam wei???

ermmm bila aku kira2 blk sape jadik mangsa tunjuk jalan aku ek? jeko,santo,ajis plus kezen aku 2 org so jadik 5 org kesemuanya huhu..mekasih atas bantuan korang..

ptg ingat br nak berehat,aku dikejutkan oleh suara yg xberapa merdu ajak aku pi ampang..alahai malasnya tp nak buat cane da janji trpaksa jugala pegi..
lepakla aku kt ampang ngn wangsa maju ngan dak2 skool aku reramai mlm tu smpai kul 4 pagi,wahh!!!sedar xsedar skjap ajer masa berlalu...

hari ni hr ahad,aku xtau nak watpe..apa aku nak buat ek?any idea?????

This entry was posted on August 10, 2008 at 4:44 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

9 comments

klau kt sini..diorg pakai tomtom..emmm just masukkn poskod n then die tunjuk direction..xde la sesat barat..ihihih..
atleast u g bw parents pusing2 dlm kete la..huhu

August 10, 2008 at 6:32 PM

tomtom tu ape?org ke mesin?huhu

August 10, 2008 at 8:16 PM

isk3...
kalo ko terbang je kan senang..leh usha2 jln dr udara jer..

August 10, 2008 at 9:17 PM

ces..itu ko

August 11, 2008 at 12:15 AM

Mak aii, Gile jauh perjalanan kalau sesat jalan. Mahu abis minyak satu tangki ari tu kan? kan? huhuhu

Apa pun, mmg saspek arr...time ko bedal makanan tu, telur separuh masak abis 5 biji uuuu... leh jd malik noor arr pas ni..:p

August 11, 2008 at 9:26 AM

huhu abes 30 hengget jugakla minyak aritu..seb bek kete jimat minyak huhu..

August 11, 2008 at 11:56 AM

buta jalan btl ko ni...sogo dkt je dgn pwtc tu..

August 12, 2008 at 9:53 AM

Kalo sesat lagi, kembali lah ke pangkal jalan~~

August 12, 2008 at 12:33 PM

huhu

August 17, 2008 at 2:43 PM

Post a Comment