Matrushka????..apa itu!!!  

Posted by agHoo in

Matrushka????..the russian stacking doll

matrushka atau nama2 lain lagi Matriona, Babushka Dolls, Matrushka, Matrioshka, Matryoshka or Matriosha merupakan patung russia yg paling femes kt russia la semestinya bukan femes di malaysia dan juga merupakan satu simbol negara russia sendiri...

patung ni diletakkan imej sorang ibu dari sebuah family yg besar dan sehat walafiat serta dilukis dengan pelbagai imej,warna dan gaya tuk membuatkannya tampak menarik..dan smpai skrang pon,matrushka ni kekal sebgai symbol of motherhood and fertility..



itu sume xpenting..yg menarik psl patung ni apa sbnrnya??jeng jeng...



aku ditawarkan oleh kwn aku yg study kt russia slepas aku mintak mcm2 tuk dibawa pulang bila die nk cuti nnti,last2 die offer aku nak benda menarik x?

aku --->pe dia?
kwnku-->patung leh beranak..hehe
aku --->apa itu!!??-gaya toh keng hehe


sbrnya yg hebat pd patung ni adalah patung ni leh beranak!!ripley's believe it or not..patung ni kalo kita jaga die makin cepatlah dia beranak,kalo xdijaga lambatla sikit..
kalo kita pegang tempat tertentu atau bercakap-cakap ngn die lam masa 2 hari pon leh beranak...wuooo seram x?kekasihku seru.......

anak2 die plk bermula dari plg besar makin lama makin kecik makin lama makin kecik...pastu susun la dari besar ke kecil seperti kawad kaki pengakap.. "Yang pendek kekiri yg panjang kekanan dalam satu barisannnnnnnn.......gerak!!"

buat masa ni da 5 tahun kwn aku simpan dan da dapat 10 org anak da..nama anak lupa lak nak tanya.bila ditanya cane leh beranak?

kwnku-->pakai sihir..hahahahaha...




cis,sempat lagi die loyar buruk ngn aku...tp die sndiri ckp xtau cane dorang buat..aku tny lg berantu ke x?takut aku nk smpan patung2 nih..leh beranak pulak tuh!!huhu..
dia balas blk,kalo berantu..aku pon takut simpan!!
aah,betol jugak kan hehe...

dia cakap amek la..buat hiasan kt umah..aku nak belikan ko baju suar or bnda2 lain sume cam common dah,mahal lak tuh...baik aku belikan ko patung nih,unique sikit xde org ada kt malaysia,kalo ada pon xramai la kot..

aku pon check la menatang nih lam tenet,jumpa jugak sedikit info..bila di check harga kt on9 $79..uikkkk gile kentang mahal...

aku pon pe lagi tanpa sebarang malu atau kesal..ok2 aku setuju!!nnti buat balik sini,aku nak!!hehehehe..kat sana harga dia lam 50-60 hengget jer satu sbnrnya,tp still mahal lagi tuh..(^_^)





sebenarnya aku sendiri pon was was lagi nak terima ke x..kan xmasuk malaikat lam umah aku simpan patung2 nih huhu...any idea??

p/s:-sonok tgk bdk2 menjerit tgk kekasihku seru..:-P

This entry was posted on September 20, 2008 at 3:55 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

11 comments

Erkk....ckp kat dia x yah la susah2 bg patung cenggitu, cam menyeramkan je n takut nnti diri menghampiri syirik klu buat hiasan or simpan dia elok2... leh beranak sndiri lak tuh..biar benarr!!

September 21, 2008 at 11:34 AM

huhuhuhu tu ler psl..kan tb2 patung tuh bercakap sndirik cane?ehehehe..

September 21, 2008 at 7:49 PM

wah cam menarik jer patung ni.. aku nok so!!

September 22, 2008 at 6:25 AM

aper kate en.aghoo tgok kat ataih cubicle jiran (a.k.a shuhada) aku..ader satu set, boipren dier bg dr russia gak..frankly seram gak lh tgok wuuuwuuu tp cute jugak..ntah ko tgok lh sendiri...

September 22, 2008 at 9:53 AM

nad-->haha mu nok ko?nnti aku suh boye wat blk huhu..

ainor-->owh yeke..die ada ek?da beranak lom?bape ekor da?uik byk plk soklan aku huhu..

September 22, 2008 at 10:16 AM

ermm..mcm seram jerk patung tue..ape kes bole branak lak??
haiii..mushkil btul nih..isk3

September 22, 2008 at 10:49 AM

ader 4 org anak..tp a tau plak aku kalo dier bleh branak lagi..huhuhu

September 22, 2008 at 4:23 PM

fyi,patung tu sbnrnye bkn beranak2..dia direka dari saiz besar sampai la ke kecik mengikut shape yg di tetapkan..lepastu patung tu bley dibukak kat tgh2..then yg kecik akan dimasukkn dlm patung yg besar sikit..patung yg besar sikit akan dimasukkan dlm patung yg besar..patung yg besar akan dimasukkan dlm patung yg lagi besar..haa..kn da ckup 4 eko sume skali..aku ad sbijik kalo nk tgk..

September 23, 2008 at 5:00 AM

noni-->hahahhaha..lagi seram tgk org yg tgk kekasihku seru..hehe

ainor-->hehe bley lagi..bley smpai 10 ekor limit die..

lyter-->aah,aku setuju ngn ko..


lama xusik blog..2 hr xmai keje wakakakka...

September 24, 2008 at 11:53 AM

cmne leh beranak.ade berlaku adegan seks sesama patung ke?LOL.sori kelucahan sediket.mau cemarkan blogmu yg masih suci.auuuuuw..

September 24, 2008 at 10:11 PM

huhu lucah ar mu ni lisa..ingat ni child play ker?he3

September 25, 2008 at 1:40 AM

Post a Comment